Menu trigger
Qigongi võimlemine

Qigong on väga vana võimlemisharjutuste kompleks, mis oli kuni eelmise sajandi lõpuaastateni väheste väljavalitud hiina meditsiini arstide ja võitluskunsti meistrite pärusmaa. Teadmisi sellest kunstist pärandati põlvest põlve vaid perekonnasiseselt või väga vähestele väljavalitutele. Õnneks on nüüdseks need harjutused ka tavainimesteni jõudnud ja igaühel on võimalus oma tervist tugevdada, haigusi vältida ning läbi selle elust rohkem rõõmu tunda. 

Kuldse kella 12 harjutust on siseorganite ja energiameridiaanide tugevdamiseks ja qi liikuma panemiseks. Neid harjutusi saab kasutada nii akuutsete, kui krooniliste haiguste korral. Harjutused toimivad hästi erinevate selja- ja kaelaprobleemide korral, annavad energiat ja aitavad jagu saada üldisest väsimusest, reguleerivad seedimist jne. Kuldse kella harjutusi võib kasutada nii raviks, kui profülaktikaks.

Harjutusi on soovitav teha igapäevaselt üks kord päevas, kas hommikul või õhtul. Harjutuste sooritamisel ei ole ajalist piirangut, kui pikalt või kui lühidalt teha. Alguses piisab sellest, kui tunnete energia liikumist – soojatunnet, surinat, raskustunnet vms. Peale energia liikumahakkamise tunnet võib veel natuke karjutuse asendis seista ja siis aeglaselt lõpetada.

Et harjutuste ajal energia vabalt ja takistusteta liiguks on väga tähtis õige kehaasend. Tehes harjutusi vales asendis võime endale liiga teha – võivad tekkida lihaspinged, liigesevalud jne. Seetõttu võiks harjutamist alustada õpetaja käe all, kes korrigeerib ja õpetab õiget kehaasendit.

(Allikas: www.hiinameditsiin.ee)

Kell 18.00 ja 19.30 Vallikäärus. Juhendajad Kreet Rosin-Pindmaa ja Annika Poldre